Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivace pionýrských tábořišť
Kilianová, Jana ; Matoušková, Petra (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce má ambici nabídnout přístup k řešení otázek společnosti, které se netýkají pouze architektonických problémů, ale problémů hlubších – výchovných, vzdělávacích, existenčních. Využitím rozpadlé sítě zařízení bývalých pionýrských táborových základen a jejím opětovným zaktivněním a začleněním do společnosti, vytvářím vzdělávací systém zohledňující sociální vývoj.
Theodor Phoenix, 49 cm/3000 g
Lysá, Monika ; Vlková, Veronika (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Praktická část diplomové práce je intimním a niterným mateřským albem, které vzniklo ilustrací mluveného slova. Nahrazuje tak běžné fotoalbum, jež je dlouhá léta společenskou nutností každé mladé matky. Během rozhovorů s blízkou kamarádkou autorky vznikly kresby, které však zachycují fotaparátem často nezachytitelné. Expresivně zobrazují zcela nové prožitky, kterými si matka musí úplně poprvé projít – změny nálad, zvláštní chutě, porod, ale i početí. Práce nahrazuje zmíněné fotoalbum a byla tvořena jako rodinná památka. Proto nemalá pozornost byla věnována i vnějšímu zpracování alba.
Za ruku, spolu a sám
Alexová, Jitka ; Turko, Pavel (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh mateřské školy v mladé rostoucí brněnské čtvrti Sadová. Vytvoření prostoru pro děti předškolního věku, ale také místa, které podpoří zdejší komunitu. Práce se zabývá konceptem vzájemné mezigenerační podpory, specifickými potřebami dítěte a jeho vnímáním prostoru.
Téma Šípkové Růženky zpracované dětmi základní školy
NESIBOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou, přičemž praktická část práce, koncipovaná coby případová studie, si klade za cíl získat vhled to toho, jak děti různých věkových kategorií zobrazují příběh O Šípkové Růžence, zjistit, jaké charakteristiky má jejich tvorba a postihnout interpretační potenciál tohoto tématu v projektivně-intervenční arteterapii s dětmi. Ve své stěžejní části se tedy práce zabývá dětskými ztvárněními pohádky O Šípkové Růžence, které vytvořily děti z menší základní školy v hodině výtvarné výchovy. Obrázky jsou zkoumány z hlediska vybraných formálních aspektů, zejména je kladen důraz na vyobrazené fáze příběhu a s nimi související postavy. S některými autory obrázků také proběhly krátké rozhovory, které jsou využity coby doplňková metoda sběru dat. Výzkumné části předchází část teoretická, ve které je jedna celá kapitola věnována právě pohádce O Šípkové Růžence - představen je děj nejrozšířenějších variant příběhu, ty jsou také komparovány mezi sebou, a dále se kapitola snaží o rozbor jednotlivých symbolů obsažených v pohádce a o jejich interpretaci. Další kapitola teoretické části práce se věnuje pohádkám obecně, zejména pak jejich významu v životě člověka, potažmo dítěte. Samozřejmě teoretická část práce také ukotvuje důležité pojmy týkající se arteterapie, kterou představuje jako disciplínu specifickým způsobem pracující s výtvarným projevem člověka; a zabývá se specifiky dospívání zejména z pohledu vývojové psychologie a z pohledu současné pediatrie. Ve své poslední části práce také navrhuje možnosti, jak různá dětská ztvárnění pohádky O Šípkové Růžence pedagogicky využít při reálné práci se žáky ZŠ.
Psychomotorický vývoj v průběhu dětství a školní zralost
Křížová, Věra ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Tato bakalářská práce se zaobírá tématem psychomotorického vývoje ve středním a pozdním dětství, školní zralostí, jejími aspekty a způsoby testování. Celkem je stanoveno pět cílů a k nim přirazeno šest hypotéz. Dva cíle zjišťují, jak moc ovlivňuje zkušenost, trénink a domácí příprava výsledky testů školní zralosti, které jsou založené na zhodnocení jednotlivých aspektů psychomotorického vývoje. Dále je cílem zjistit, zdali dochází k psychomotorickému vývoji jednotně ve všech jeho oblastech a zda má faktor tělesné výšky souvislost s úrovní vývoje. Poslední dva cíle jsou vázány přímo k testovanému souboru, který je složen z dětí ve věku 6-8 let bydlící v okrese Rychnov nad Kněžnou. Zjišťuje se, zdali jsou tyto děti dostatečně vyzrálé k nástupu do 1. tříd ZŠ a zdali existuje nějaká souvislost mezi rozhodnutím rodičů odložit nástup jejich dětí do ZŠ a jejich výsledky v testech školní zralosti. Ke splnění těchto cílů je využito průřezové studie, která je složena ze dvou složek. Prezenčního testování samotných dětí ve věku 6-8 let v zázemí MŠ v období dubna a května 2023, kdy tyto děti vykonávají tři testy školní zralosti (každý založený na sledování jiného aspektu vývoje) a dotazníku, který doplňuje výsledky prezenčního šetření o informace individuální pro každé dítě, což umožňuje detailnější analýzu...
Mediální obraz války na Ukrajině v dětském pořadu Zprávičky na ČT :D
Panchártková, Zuzana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce má za cíl analyzovat mediální obraz začátku války na Ukrajině v pořadu Zprávičky na ČT :D. Popíše, jak bylo dětským divákům předkládáno aktuální téma války na Ukrajině a jak se tyto zprávy lišily od zpráv pro "dospělé". Primárně se práce věnuje skrze obsahovou analýzu zprávám, které přenášely dětem aktuální informace o válce. Zkoumat bude četnost zpráv o Ukrajině a také formu, jakou byly zprávy zprostředkovány. V závislosti na tom, se teoretická část práce bude zabývat mediálním pohledem na dětské publikum, výzkumy zabývající se vztahem dětí k médiím apod. Popsána bude ČT :D s důrazem na zpravodajství - dětský pořad Zprávičky. Autorka předpokládá, že s eskalací situace na Ukrajině se i zvýšil výskyt zpráv informující o Ukrajině ve zpravodajství pro děti a zprávy byly podávány určitým způsobem v závislosti na kodexu vysílání pro děti. Práce má cíl zmapovat kolik zpráv a v jaké podobě byly do vysílání zařazeny.
Sharenting jako forma komunikace na sociálních sítích
Bláhová, Noemi ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce pojednává o sharentingu, tj. nadměrném sdílení informací o dětech v online prostředí jejich vlastními rodiči. Samotná práce se pak zabývá tím, co tyto obsahy zachycují, komu jsou primárně určeny a co se jejich sdílením rodiče snaží komunikovat. V teoretické části práce je rozveden pojem reprezentace a sebeprezentace. Následně je rozebráno samotné pojetí dětství a jak je reprezentováno v různých typech médií. V druhé části teorie je ukotven samotný pojem sharenting a jsou představeny jeho charakteristiky i jeho možné stinné stránky. Praktická část práce byla provedena na základě kvalitativního výzkumu, konkrétně formou analýzy vybraných příspěvků a tematické analýzy polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Výsledky výzkumu zjišťují, že zúčastnění rodiče komunikují na svých sociálních sítích skrze obsahy sharentingu především pozitivně laděné obsahy a dále autentické okamžiky z jejich života. Obdobným a zároveň zodpovědným způsobem se snaží prezentovat i své děti. V rámci vlastní sebeprezentace se respondenti přiklánějí spíše k podvědomé prezentaci sebe sama, než-li k té přímé. Ačkoli výsledná zjištění nejsou zobecnitelná na celou populaci, nabízí zajímavé podněty pro další možné studie.
Proměna sociálního postavení dítěte ve společnosti od novověku do současnosti
BEZAČINSKÁ, Lucie
V bakalářské práci se zabývám proměnou sociálního postavení dítěte ve společnosti od novověku do současnosti. Důležitými dílčími tématy jsou rodina, výchova, školní docházka a vzdělávání, sociální práce s dítětem a práva dítěte. Práce si klade otázku po vlivu dobových podmínek na postavení dítěte a sleduje, jak během několika posledních staletí narůstá systémový zájem o záležitosti spojené s dětmi a dětstvím jako svébytným obdobím lidského života. Dějinné hledisko umožňuje zachytit nejen postupnou proměnu postavení dítěte ve společnosti, ale i zmapovat její příčinné okolnosti, na nichž se podílí například role náboženství, vliv vědy a dobových autorit či síla lidové tradice a zvyklostí. V tomto kontextu je pak tematizována sociální práce s dětmi i problematika dětských práv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.